Walibi Holland opent eerste ‘YouTuber fanshop’ van Nederland

Walibi biedt vanaf deze week in haar parkshop exclusieve merchandise van YouTube-sterren aan. Hiermee is Walibi het eerste Nederlandse attractiepark dat fans de mogelijkheid biedt merchandise van bekende YouTubers in het park aan te schaffen. Walibi Holland is hiertoe een samenwerking aangegaan met Fanfiber. Deze vanuit Nederland opererende internationale onderneming biedt online merchandise-oplossingen aan een breed scala van artiesten en YouTube-sterren.

“De samenwerking met Walibi biedt ons de mogelijkheid onze dienstverlening naar onze artiesten uit te breiden, en  geeft fans een unieke kans merchandise van idolen aan te schaffen tijdens een heerlijk dagje uit”, aldus Albert van den Broek, CEO Fanfiber.

 

Stefanie Langezaal, woordvoerder Walibi Holland:  “Met het toevoegen van merchandise-artikelen van bekende YouTubers kunnen wij ons het shop-aanbod nog meer afstemmen op onze de doelgroep. We vinden het heel tof dat we het eerste Nederlandse attractiepark zijn die deze stap durft te zetten en merken na slechts enkele dagen al de enorme aantrekkingskracht van de YouTube helden en hun merchandise”.

 

GameMeneer opent shop

De populaire GameMeneer (ruim 600.000 abonnees op YouTube) was bij de launch van de shop aanwezig. Dat de spullen ontzettend in trek zijn blijkt inmiddels wel uit de vele social media berichten. GameMeneer zelf vindt het geweldig om te zien dat producten uit zijn hand zo populair zijn: “Rollercoasters en mijn kleding, wat wil je nog meer?!”. Naast merchandise van GameMeneer worden ook producten aangeboden van LinkTijger en Furtjuh.

 

Fanfiber

Fanfiber, opgericht in 2014, biedt een wereldwijde Fan Merchandise oplossing aan artiesten, atleten, social media influencers, DJ’s etc. Het snelgroeiende Fanfiber bedient via haar bekendheden wereldwijd inmiddels ruim 100 miljoen fans.   

Commentaar schrijven

Commentaren: 0