20 miljoen euro aan investeringen ter ere van 15 jaar Plopsaland

Prinsessia krijgt eigen kasteel en make-over Kermisplein

Plopsaland viert volgend jaar zijn 15e verjaardag en laat dit niet onopgemerkt voorbij gaan. Naast het waterpark Plopsaqua, een investering van 16 milj. euro, dat eind maart 2015 zijn deuren opent, investeert Plopsa nog eens 4 miljoen euro in het park. Deze plannen moeten van dit jubileumjaar een heel bijzonder jaar maken voor het meest bezochte pretpark van België.

 

“Het is belangrijk dat we blijven investeren in onze parken.”, legt Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa-groep, uit. “Een bezoek aan Plopsaland De Panne is niet alleen een heuse belevenis door ons ruim aanbod aan attracties. Kinderen halen ook erg veel plezier uit de herkenning van hun favoriete figuren. Daarom is de introductie van hedendaagse populaire tv-figuren, zoals Prinsessia, in onze parken noodzakelijk. Ook de figuren waar het allemaal mee begon, Samson&Gert, worden voor de 15e verjaardag van het park in de bloemetjes gezet met een make-over van hun Kermisplein”

Prinsessia

Het kasteel van de kleurrijke prinsessen van Prinsessia krijgt volgend jaar een permanente plaats in Plopsaland De Panne. De bestaande attractie ‘De Koffiekopjes’ wordt overdekt en zal omgetoverd worden tot de balzaal van het kasteel. Daarnaast komt er in het kasteel ook een prinsessen-winkel en een nieuw restaurant. De bouw van dit nieuwe themagebied start na de kerstvakantie. De Prinse(sse)lijke opening is voorzien voor juli 2015. Kostprijs van de nieuwe zone: 2,5 miljoen euro.

 

Bezoekers zullen dus heel wat nieuwigheden kunnen ontdekken in Plopsaland De Panne tijdens dit speciale jaar. “Met al deze investeringen breiden we ons aanbod als meerdagenbestemming verder uit en hopen we de magische kaap van 2 miljoen bezoekers per jaar te overschrijden.”, besluit CEO Steve Van den Kerkhof.

Commentaar schrijven

Commentaren: 0